Ideasta konseptiin

Meidän tarina todella alkoi päätöksestä olla liikekumppaneita, jota seurasi loistava idea – tästä kaikki sitten lähti liikkeelle ...

Yhdessä Christina Kattrup ja Mette Wotkjær ovat kaksikko, josta Have A Look sai alkunsa. He tapasivat vuonna 2010 kummankin työskennellessä lehtialalla – Christina toimittajana ja mainostekstien laatijana, ja Mette valokuvaajana ja johtajana. Sitten kaksikko alkoi tekemään freelancetyötä yhdessä: luoden visuaalisia identiteettejä, kommunikoivia tuotteita ja rakentaen tuotemerkkejä. Energiavirta ja yhdessä työskentelyn ilo tekivät selväksi, että he halusivat jatkaa.  He halusivat rakentaa oman tuotemerkin.

“Meidän työetiikka on hyvin samanlainen, mutta meidän taidot ovat erilaiset – yksi voi tehdä, mihin toinen ei pysty, ja tarvitsemme toisiamme holistisen ratkaisun tarjoamiseksi.”

Työfilosofia

Perinpohjainen konsepti oli elintärkeä siirryttäessä eteenpäin yritysseikkailun suhteen, mutta mitä tuotemerkki on – ja mitä se ei ole – täytyi olla kristallin kirkas. Mette ja Christina jakavat filosofian käsitteellisestä työskentelystä ja uskon, että yrityksen ja luovuuden pitää kulkea käsi kädessä. Ei ole hauskaa, jos konsepti ole toimiva liiketoimintamalli.

“Konsepti asettaa kehykset tuotemerkillesi. Näiden rajausten sisällä on tuotemerkin "punainen lanka" tai DNA.”

Idean synty

Christinalle kertyi hieman ikää ja samoin kävi hänen silmille. Etsiessään tyylikkäitä sekä edullisia lukulaseja hän ymmärsi markkinaraon olemassa olon. Hän ei tarvinnut kalliita designerlaseja optikolta. Hän tarvitsi näön ja tyylin pysyvän terävänä katsoessaan jotakin – hän tarvitsi Have A Lookin!
Pian tämän jälkeen Mette meni hölkkäämään – ja samalla hänen ajatuksensa harhailivat. Yhtäkkiä Have A Lookin konsepti oli selvä hänelle. Hän ryntäsi kotiin ja loi välittömästi karkean hahmotelman logosta, verkkosivusta ja nimestä. Hän esitti kaiken Christinalle ja konsepti sai alkunsa.

“Emme ihastuneet ihan mihin tahansa ideaan; sen täytyi myös olla ainutlaatuinen markkinamahdollisuus.”

Muoto ja väri

Nyt kaikki lähti liikkeelle. Yhdessä kaksi kumppanusta alkoivat työskentelemään aiheen parissa, joka sai heidät todella innostumaan: muoto ja väri! Suunnitteluprosessi lasien luomiseksi, jotka lisäävät persoonallisuutta ja tyyliä tuoreilla väriyhdistelmillä, on heille luovuuden ihmemaa. Heidän herkkyys yksityiskohtiin ja tarkkaavaisuus väripaletin jopa pienimpiin yksityiskohtien muokkauksiin määrittävät Have A Lookin suunnitteluidentiteetin.

“Juhlimme elämässäsi ja ilmeessäsi monimuotoisuutta ja uskaliaisuutta.”

Yritys nykyään

Paljon on tapahtunut Have A Lookin synnyn jälkeen vuonna 2013. Nykyään tuotemerkki on edustettuna 18 maassa. Ja tuotemerkin mukana myös huomio yksityiskohtiin on seurannut sitä. Tiukka laaduntarkkailu ja yksilöllinen asiakaspalvelu ovat olennaisia osia Metten ja Christinan tavassa pyörittää yritystään. Konseptille uskollisena pysyminen ja sen potentiaalin kasvattaminen ovat kaksikon filosofiana vieläkin – samalla leikitellen kaikkien loputtomien värien ja muotojen kanssa.  

“Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden leikitellä heidän henkilökohtaisen tyylin kanssa tarjoamalla toiveiden mukaisia ja laadukkaista laseja trendikkäällä tanskalaisella designilla huokeaan hintaan.”

 

#HAVEALOOKSHOP

Top